“Людина, котра розраховує на рік, саджає рис, людина, котра розраховує на 10 років, саджає сад, людина, котра розраховує на 100 років, виховує дітей і працює вчителем”, стверджує східна народна мудрість.
А відомий педагог К.Ушинський зазначав, що “якщо медикам ми ввіряємо наше здоров’я, то педагогам ввіряємо моральність і розум дітей наших, ввіряємо їхню душу, а разом з тим і майбутнє нашої вітчизни”.
Так, справді, наше суспільство, кожен пересічний громадянин України поступово починає усвідомлювати, що освіта є джерелом добробуту для нього, а особливо – для його дітей і для майбутнього всього суспільства. А тому з навчальних закладів мають виходити люди, підготовлені до свідомої та ефективної діяльності в різних сферах сучасного життя. Звідси така посилена увага на сьогодні приділяється саме освітній галузі, а цілий ряд законодавчих урядових документів, які з’явились за останні роки в країні, закріплюють ставлення до неї як до пріоритетної сфери. А це, в свою чергу, ставить принципово нові вимоги до педагогічних працівників стосовно розвитку особистості кожного учня на основі компетентнісного підходу, підвищення професійної майстерності педагога, його готовності працювати в нових умовах, відповідальності за результати своєї діяльності та оновлення й покращення змісту освіти, реалізації нових Державних стандартів
Ось далеко не повний перелік питань, які вдало вирішує освітня система міста сьогодні. І доказом цього є проведення щорічної методичної сесії педагогічних працівників, яка проходить 25 березня.
В програмі методичної сесії – робота виставки педагогічної творчості “Освіта Білої Церкви — 2014”, засідання лабораторій та “круглі столи” для різних категорій педагогічних та керівних кадрів з актуальних питань розвитку національної системи освіти, проведення тренінгів, майстер-класів.
Уже стало доброю традицією представляти на огляд громадськості найвагоміші досягнення освітньої системи міста Білої Церкви, визначати й обговорювати напрями реалізації перспективних проблем, шляхи упровадження в практику кращого досвіду.
Сьогодні вітчизняна освіта повинна здійснювати системні реформи, спрямовані на досягнення високих європейських стандартів якості, упроваджувати в навчально-виховний процес сучасні педагогічні й інформаційні технології, формувати в молодого покоління професійні компетенції, здатність до неперервної самоосвіти, духовного самовдосконалення, уміння працювати в умовах ринку.
Стратегія державної політики України в реформуванні галузі освіти спрямована на випереджаючий інноваційний розвиток усіх ланок національної освіти, відповідність рівня знань міжнародним вимогам і потребам економічного розвитку нашої країни, інтеграції до європейського співтовариства.
Приємно відзначити, що проведення щорічного представницького професійного форуму є надзвичайно актуальним і важливим заходом. Навчальні заклади міста презентують свій внесок у реформування галузі, представляють найвагоміші творчі досягнення, ефективні інноваційні технології навчання.
І цьогоріч виставка педагогічної творчості має на меті презентацію та пропаганду кращих здобутків та інноваційних знахідок педагогічних колективів, окремих педагогічних працівників в оновленні змісту освіти, визначення рівня якості освітніх послуг навчальних закладів міста, а також стимулювання творчого пошуку педагогічних колективів в удосконаленні навчально-виховного процесу, вирішення пріоритетних напрямків розвитку освітньої галузі та ознайомлення широких кіл громадськості з освітянськими надбаннями і результатами їхньої праці.
Участь у виставці і секційних засіданнях взяли і шановні гості:
Дем’яненко Олена Олександрівна, проректор з питань зовнішнього оцінювання і моніторингу якості освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат педагогічних наук, Полтавцев Олександр Геннадійович, завідувач кафедри освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидат філософських наук і Стратілат Ірина Дмитрівна, головний редактор газети «Початкова освіта» видавництва «Шкільний світ».
На урочистому відкритті виставки начальник управління освіти і науки Петрик Ю.Ф. відзначив спеціалізовані школи № 9, 13,16 та загальноосвітню школу № 6,, які отримали срібні медалі в різних номінаціях П’ятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2014», яка є однією із найбільш рейтингових і широкомасштабних освітянських виставок в Україні, та ще 18 загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів й освітніх установ міста, які є учасниками цієї виставки.
Дем’яненко О.О. вручила дипломи закладам і установам освіти - переможцям і лауреатам обласного конкурсу сайтів. Переможцями стали: сайт управління освіти і науки, сайт науково-методичного центру, спеціалізована природничо-математична школа № 16 отримала гран-прі, а сайти ДНЗ № 7, ДНЗ № 8 та БЗШ № 17 стали лауреатами.
Дипломи також отримали і 22 педагоги, які стали переможцями і призерами міського конкурсу методичних розробок для роботи з обдарованою учнівською молоддю.
Сучасні освітні процеси з кожним днем вимагають усе більш активного використання інформаційних і комунікаційних технологій в управлінській, навчально-виховній, фінансово-господарській діяльності школи. Основним критерієм ефективності використання нових інформаційних технологій у навчальному закладі є вже не наявність певної кількості комп’ютерів, а створення веб-сайту школи, а в ідеальному варіанті - єдиного інформаційного освітнього простору.
Саме над цими питаннями працювали різні категорії педагогів рамках методичної сесії . Відбулися засідання круглих столів для керівників „Створення умов для розвитку якісної освіти та функціонування в закладі інформаційного освітнього середовища”, для заступників керівників з проблеми „Розвиток професійних компетентностей педагогічних працівників в умовах інформаційно-освітнього середовища закладу ”, для керівників шкільних методичних об’єднань учителів початкових класів, світової літератури, для молодих учителів та керівників міських методичних об’єднань.
Педагоги Білої Церкви – фахівці, які зневажають байдужість. І саме це надихає їх на творчий неспокій, бажання зробити сучасну освіту справді високоякісною, перетворити свій навчальний заклад із «школи для всіх» на «школу для кожного».
|