Удосконалення системи вступу до вищих навчальних закладів розглядалося на черговому засіданні Спілки ректорів за участю представників уряду, Адміністрації Президента, профільного комітету Верховної Ради і студентських організацій. Президент Спілки ректорів ВНЗ Леонід Губерський зазначив, що це засідання започатковує нову форму роботи з владними структурами, в основі якої — співпраця, відвертість і довіра.
Віце-прем'єр-міністр Володимир Семиноженко, виступаючи перед присутніми, підкреслив, що уряд не йтиме шляхом руйнації, а зберігатиме кращі надбання і творитиме нові. Віце-прем'єр наголосив на необхідності перебудови відносин між владою та суспільством.«Реформу освіти задає суспільство, а влада - менеджер і контролер її виконання», — підкреслив він.
Головна мета модернізації освіти, наголосив Володимир Семиноженко, - підготовка якісних кадрів для нової економіки України, за якої освіченість стане головним критерієм успішності.
Віце-прем'єр-міністр з тривогою говорив про те, що, за результатами оцінок міжнародних експертів, рівень освіти в Україні погіршується. Ситуацію слід переломити.
Володимир Семиноженко повідомив, що на адресу уряду надходять численні пропозиції щодо поліпшення організації та змісту освіти. Зокрема, як вдосконалити зовнішнє незалежне оцінювання. Держава при організації освітнього простору виходитиме не з інтересів того чи того навчального закладу, а з потреб економіки.
Завдання ставиться так, щоб через десять років Україна ввійшла до десятки провідних держав світу. Це мають забезпечувати в тому числі й випускники вищих навчальних закладів.
Цьогорічним особливостям вступної кампанії присвятив свій виступ міністр освіти і науки Дмитро Табачник. Він позитивно оцінив впровадження зовнішнього незалежного тестування, але зазначив, що крім «плюсів» є й «мінуси». Зокрема школа і вищі навчальні заклади відлучаються від процесу вступу до університетів. Тому процедура відбору майбутніх студентів включатиме три складові: результати ЗНО, середній бал шкільного атестата, перерахований за 200-баль-ною шкалою, оцінку університету, яка не обов'язково передбачатиме іспит - можлива співбесіда, тестування на професійну придатність тощо. На думку міністра, такий підхід підвищить вмотивованість вивчення шкільних предметів, сприятиме піднесенню авторитету шкільного вчителя. Планується також відновити систему довишівської підготовки. Всі ці новації — перспектива наступного року, нинішнього рекомендовано обмежитись «незначною модернізацією».
Цьогорічні абітурієнти зможуть подавати до приймальних комісій сертифікати ЗНО, видані в 2008 і 2009 роках. За бажання, вони мають право пройти тестування повторно. Передбачено, що абітурієнт може подавати документи не більш ніж у п'ять навчальних закладів, і не більш як на три спеціальності.
Вищим навчальним закладам надано право допускати до участі в конкурсі абітурієнтів, які набрали з непрофільних дисциплін менше 124 балів за умови, що тест із профільного предмета складено на 180 і більше балів. Хто отримав атестат про повну середню освіту до 2008 року, має можливість взяти участь у конкурсі за оцінками профільних предметів або ЗНО. Атестуватися можна з тієї мови, яка є в атестаті про середню освіту. Тести буде перекладено мовами нацменшин.
Дмитро Табачник також повідомив, що вдосконалюється система державного замовлення на підготовку спеціалістів. Нині в міністерстві вивчають ліцензії навчальним закладам, які там не розглядали в 2008-2009 роках.
«Урядовий кур’єр»
27 березня 2010 р.
|