Сьогодні одним із пріоритетних напрямків роботи закладів освіти є громадянське виховання як складова духовно-ціннісної компетентності молодого покоління. Перед системою освіти Білої Церкви стоїть завдання об’єднати та координувати зусилля різних соціальних інституцій, громадських організацій з метою створення в місті громадянського суспільства. Одним із головних завдань управління освіти і науки є посилена робота із учнями та педагогами, спрямована на формування соціальної активності та громадянської самосвідомості кожного.
25 березня в Білій Церкві на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 ім. Т.Г.Шевченка пройшов семінар-тренінг для керівників закладів освіти міста, працівників управління освіти і науки та науково-методичного центру за україно-швейцарським проектом «Розвиток громадянських компетентностей в Україні». На пленарному засіданні старші тренери проекту Н.М. Бендерець, проректор з міжнародних зв’язків та ІКТ Комунального навчального закладу Київської обласної ради "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів", кандидат педагогічних наук та О.Г. Полтавцев, завідувач кафедри управління освітою інституту, кандидат філософських наук, презентували проект для присутніх, ознайомили їх з етапами його впровадження, а також з основними поняттями і принципами освіти для демократичного громадянства та прав людини.
Під час тренінгу учасники працювали у трьох тренінгових центрах. Тренерами працювали Наталія Бендерець та Ольга Садаєва, директор Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Білоцерківської міської ради, Ірина Бондарук, завідувач навчально-методичного кабінету історії та правознавства КНЗ КОР "КОІПОПК", кандидат педагогічних наук та Наталія Асаєвич, учитель історії та правознавства Боярського навчально-виховного комплексу “Гімназія – загально-освітня школа I ступеня" Києво-Святошинської районної державної адміністрації, Олександр Полтавцев та Лариса Пєтушкова, завідувач кабінету практичної психології і соціальної роботи КНЗ КОР "КОІПОПК". Крім звичайних для тренінгів вправ, учасники в інтерактивній формі розглянули ключові поняття громадянських компетентностей, способи їх формування, моделювали в групах фрагменти навчальних занять для учнів. На етапі рефлексії керівники закладів дуже позитивно оцінили проект, його надзвичайну актуальність і висловили готовність запроваджувати його в своїх закладах для навчальної та управлінської діяльності.
За матеріалами управління освіти і науки
|