Законопроектом «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України», реєстраційний № 1577, що був поданий Кабінетом Міністрів на розгляд Верховної Ради України, пропонувалася норма про вилучення з відповідних статей Законів України, «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту» положень, що регламентують діяльність методичних установ.
Завдяки вжитим ЦК Профспілки спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти заходам вдалося не допустити внесення змін до цих законів щодо ліквідації районних, міських методичних кабінетів.
Натомість пунктом 12 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76-VIII обласним, Київській міській державним адміністраціям надано право здійснити заходи щодо удосконалення їх мережі та скорочення видатків на утримання.
Пунктом 16 Прикінцевих положень цього закону Кабінету Міністрів України доручено у місячний строк з дня набрання ним чинності забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для його реалізації та забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Варто застерегти, що статтею 19 Закону України «Про освіту», статтею 42 Закону України «Про загальну середню освіту», статтею 25 Закону України «Про дошкільну освіту» передбачено, що науково-методичне забезпечення в галузі освіти, зокрема в системі загальної середньої освіти та у дошкільній освіти здійснюється методичними установами та методичними кабінетами.
Пунктом 4.1 Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.12.2008 № 1119, встановлено, що в штаті методкабінету (центру) можуть бути передбачені посади методистів відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, посади методистів з позашкільної освіти, корекційної освіти, психологічної служби, а також працівників обслуговуючого персоналу. Пунктом 5.2 Положення передбачено, що фінансування методкабінету (центру) здійснюється засновником за рахунок коштів місцевих бюджетів, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
З огляду на зазначене, вважаємо, що до внесення змін до чинного законодавства слід керуватись діючим Положенням про районний (міський) методичний кабінет (центр), розробленим на виконання відповідних статей законів «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та «Про дошкільну освіту».
За матеріалами Управління соціально-економічного захисту |